fredag 28 maj 2010

För tio år sedan

Blev påmind idag om att det faktiskt är hela tio år sedan jag tog studenten. Tänk vad livet har förändrats sen dess, på de flesta sätt till det bättre även om jag ibland kan längta tillbaka till tiden då man inte oroade sig för någonting värre än en finne på hakan. Jag har så mycket mer i livet nu men samtidigt har jag ju så mycket mer att förlora så hjärtat sitter i halsgropen nästan jämt. Just den där sorglösheten kan jag sakna ibland.

Idag fylls vår stad av glada studenter och morgonen utanför vårt fönster har varit fylld av studentsånger, visselpipor och champagne. Det är så himla härligt att se dessa glada ungdomar som har framtiden för sig och jag blir alldeles varm i hjärtat av att se dem tåga förbi. För en dag känner jag mig också sådär uppsluppen och minns min egen studentdag med glädje.

Ha en underbar dag alla studenter!!

Inga kommentarer: