onsdag 26 maj 2010

Nya tag

Om det mot förmodan är någon som fortfarande gör sig besväret att gå in på min blogg kan jag meddela att jag nu har laddat upp batterierna tillräckligt för att orka/hinna med bloggen igen. Jag satsar på att ta nya tag och skriva lite igen för sanningen är att jag saknat att blogga.

Denna vår har varit en av de mest hektiska perioderna i mitt liv. Med facit i hand var det inte en bra idé att plugga och jobba samtidigt som man har små barn hemma och den idén kommer jag aldrig få igen. Att Philips astma har varit jobbig hela våren och att sambon varit sjuk under ett flertal längre perioder har inte direkt gjort saken bättre. De två har båda utvecklat förkylningsastma med ihållande luftvägsbesvär och de har smittat varandra hela tiden så vi har inte varit friska många dagar samtidigt sen innan jul nån gång. Men *peppar peppar* nu verkar det som om förkylningarna har börjat ge sig lite, åtminstone hos Philip som inte varit sjuk på en månad nu.

Jag jobbar nu också de sista veckorna på min nuvarande arbetsplats och har i veckan tackat ja till ett vikariat i min hemkommun istället. Samma ämnen, samma åldrar men 1-2 minuter till jobbet istället för 30 minuter och 2000 kronor mer i lön. Inte så illa va? Det är såklart trist att lämna skolan jag jobbat på i ett år nu och jag kommer sakna många av mina kollegor men det känns ändå riktigt bra att börja på nytt och jag ser verkligen fram emot att vara mentor i en sjua till hösten så man kan vara med och forma deras tid på högstadiet från början.

Nu är det bara 2,5 veckor kvar med eleverna och sen 2-3 veckors sommarskola och sen har jag semester. Oj, vad jag längtar dit =)

På återseende (ganska snart hoppas jag)
/Jenny

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Trevligt att ha dig tillbaka i blogvärlden. Det låter onekligen som en tuff vår. Hoppas det har vänt nu.