onsdag 12 november 2008

Listor är alltid skoj

Att fylla i listor kan vara ett ganska trevligt tidsfördriv när bebis sover. Den här har jag hämtat från skolfröken (http://skolfrokensblogg.wordpress.com/). Sorry, har inte lärt mig länka än. Lovar att fråga sambon om det när han kommer hem...

DIN/DITT FÖRSTA:
operation: min förlossning (födde med kejsarsnitt)
piercing: har ingen
sport: försökte mig på konståkning när jag var runt 7.
husdjur: Hade hund när jag var 0-3 år, fast mitt första som jag kommer ihåg var en kanin som hette Vildemar.
semester: Spenderade alltid sommaren i Varberg.
konsert: Kent tror jag, tillsammans med Sahara Hotnights och Teddybears. Var runt 2000 nån gång.
kärlek: Vet inte om det var kärlek men gick och höll handen och pussades med en jämnårig pojke hos dagmamman när jag var typ 3. Annars var det nog nån pojkbandskille när jag gick på lågstadiet.

JUST NU:
äter du: Ingenting
dricker du: Ingenting
ska du: Slappa framför datorn tills bebis vaknar
lyssnar du på: En tv-shop-reklam på tv
väntar du på: att bebis ska vakna
tittar du på: dataskärmen
har på du på dig: mysbrallor och en cerise hm-topp

DIN FRAMTID:
barn: Har en pojk på 4 månader. Ibland vill jag ha minst 3 till, ibland räcker det gott och väl med den jag redan har ;)
giftermål: Kanske en borgerlig vigsel nån gång i framtiden.

karriär: Ska väl börja med att söka ett första lärarjobb.

VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: Kramar
kortare eller längre: ??
snygg mage eller snygga armar: Efter kejsarsnitt, bristningar och allmänt post-graviditetshäng har jag gett upp hoppet om att få en snygg mage igen så jag får väl satsa på snygga armar ;)
busig eller lydig: Är nog ganska lydig själv...

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: Kanske på nåt uteställe nån gång i tonåren
tappat bort glasögon/linser: Har varken glasögon eller linser, så nej.
brutit ett ben: Nej
rymt hemifrån: Nope
röntgats: Ja, bihålor och fot. Och tänderna senast i förra veckan
krossat någons hjärta: Inte vad jag vet, hoppas det inte har varit så allvarligt
nobbat någon (som haft känslor för dig): Ja, på gymnasiet
gråtit när någon dött: ja

TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: Kanske inte första ögonkastet, men visste ganska tidigt med sambon att vi skulle hålla ihop.
gud: nej
mirakel: nja
aliens: kanske inte aliens, men har svårt att utesluta att det finns liv nån annanstans i Universum.
magi: nej
ett himmelrike: Hoppas kanske, tror? nej.
tomten: Såklart
änglar: nej
transformers: Transformers kommer att ta över världen ;)

BLANDAT:
är du kär i någon? Ja
önskar du att du bodde någon annanstans? Trivs ganska bra i vår håla till stad men ett hus skulle inte sitta fel.
tycker andra att du är attraktiv? Tveksamt
dricker du? ja, vatten och såhär på senhösten ganska stora mängder julmust
använder du droger? skulle vara julmusten då ;)
vilket schampo använder du? Aco
vilken parfym använder du? Använder nån ens parfym nuförtiden?
vad är du rädd för? Som nybliven förälder är man nog rädd för det mesta som kan hända ens familj
gillar du att tvätta? Gillar kanske är en överdrift

Inga kommentarer: