måndag 19 oktober 2009

En ledig dag!

Eftersom lille P blev febrig i fredags, sista inskolningsdagen, fick han en extra inskolningsdag idag istället. Det innebar att jag fick vara hemma från jobbet idag för att lämna honom på förskolan några timmar. Jätteskönt att vara ledig en dag extra även om jag försöker hinna med lite rättning mellan varven.

Lämningen idag blev lite för mycket för mig så jag var tvungen att åka direkt hem och snyfta av mig en stund. Det är en stor sak att helt lämna över kontrollen till någon annan. När han dessutom blir jätteledsen när jag går så blir det lite övermäktigt. Ändå vet jag ju att det går över nästan direkt och jag hann inte ens ut genom dörren innan han slutade gråta. När jag kom tillbaka en och en halv timme senare var han nöjd och glad och satt tillsammans med de andra barnen och åt lunch. Det hade gått kanonbra för honom och han hade varit ute i sandlådan och lekt en bra stund med sina nyfunna kompisar.

Imorgon är det dags att börja förskolan på riktigt, dvs. heldagar. Då är vi verkligen tvättäkta småbarnsföräldrar som snurrar runt i hög fart på "lämna-hämta-laga mat & natta-karusellen". Det är bara att försöka hänga med!

Inga kommentarer: