torsdag 29 oktober 2009

Lugn vecka såhär långt

Höstlovet har snart passerat och jag känner mig nog en aning lugnare nu än jag gjorde innan. Lilleman har varit 15-timmarsbarn på förskolan denna veckan eftersom han så nyligen börjat och det hade blivit som att börja om från början igen om han varit hemma i en hel vecka i det läget. För min del har det inneburit en riktig slapparvecka med många koppar te, en hel del tidningar och några bra serier på datorn. Så härligt och välbehövligt!

Helgen kommer nog innebära en del shopping för vår del. Efter år med studiemedel, extrajobb och föräldrapenning har vi båda fått varsin full heltidslön och vi känner oss helt osannolikt rika just nu. Det bästa av allt är att det är så vi kommer ha det framöver nu, så skönt!! =)

Nu ska jag bara rätta några elevtexter, skicka några mejl och planera lite för resten av hösten sen är jag nog på banan igen när det gäller jobbet också :)

Nu: äta färssoppa med bröd och sen hämta Lille P på förskolan.

Svejs!

Inga kommentarer: