onsdag 14 mars 2012

Trötter...

Inatt sov jag totalt 4 timmar och det känns nu vill jag lova. Huvudet bultar och jag känner mig alldeles matt. L fick krupp inatt så det blev ett besök på akuten till runt midnatt och när jag sen lyckats somna fick jag alltså sova 4 timmar innan det var dags igen. Klockan 5.00 var det dags att gå upp och sitta i soffan med L hängandes över axeln så han fick fortsätta sova. Trött var ordet...

Vår lite större grabb har nyligen börjat ny förskola (i januari) och i början var allt frid och fröjd men nu på sistone så har han börjat säga att han inte vill gå dit och att han inte gillar förskolan. Pratade med en av pedagogerna idag för att se hur de har upplevt det och vi kom väl till ungefär samma slutsats, att han behöver lite hjälp att komma in i gruppen.

Det är en stor grupp med ca 30 barn och runt 10 pedagoger så det är ju rätt så mycket att anpassa sig till när man är ny och dessutom lite försiktig till sin natur. De har dessutom börjat med ett nytt arbetssätt som jag inte tror passar P och det är därefter som han slutat vilja gå dit. Han har hittat några kompisar som han trivts med men efter att de började med det nya (ett slags lottningssystem där de blir placerade i olika grupper och med olika aktiviteter) så är de ofta i olika grupper och då hamnar P ibland i lite röjigare grupper där han inte alls passar in och då reagerar han med att dra sig undan och leka själv istället.

Som tur var upplevde jag att pedagogen lyssnade på mig och när jag kom och hämtade hade de redan gjort vissa förändringar i placering och gruppering som jag tror passar P mycket bättre. De hade styrt upp det så att P var supernöjd och glad efter dagen idag i alla fall så nu hoppas vi att det räcker med att de är lite mer aktiva i att styra grupperna så att P hamnar rätt.

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Skönt att det kändes som att pedagogerna lyssnade. Hoppas det löser sig.