onsdag 14 januari 2009

Dålig karaktär!!

Hmmm. Idag har jag redan hunnit smälla i mig tre mackor med äggröra och ett halvt paket vanijglass. Dessutom två koppar kaffe. Och klockan är inte ens 12 än. Igår var jag ute och promenerade och fick med mig två chokladbitar och en cola från affären som jag smällde i mig på vägen. Hur smart är det då? Inte alls!! Jag måste verkligen skärpa till mig!

Hade ju diabetes under graviditeten och vet att jag löper hög risk att utveckla typ2-diabetes nu efteråt men ändå förmår jag inte sluta äta allt detta onyttiga. Måste vara samma fenomen som gör att rökare fortsätter röka fast de vet hur skadligt det är.

Nej, jag har lovat mig själv att jag ska köpa ett sim/träningskort på fredag och komma iväg och simma en eftermiddag i veckan. Kanske kan det bli en puff att ta tag i det här med småätandet också. Kan ju inte ha kejsarsnittet som ursäkt längre för varför jag inte motionerar. Ska nog pallra mig iväg på en promenad i eftermiddag också. Utan snacks den här gången!

Inga kommentarer: