tisdag 27 januari 2009

Lista

Istället för att sitta och tycka synd om mig själv för att jag blivit väckt minst en gång i timmen hela natten så har jag nu en rolig lista att fylla i. Blev utmanad på Ericas blogg.

1. Hur gammal är du om fem år? Då har jag hunnit fylla 32.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Om man inte räknar sovande så blir det bara bebis.
3. Hur lång är du? 171 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Senaste gången jag såg en hel film var för någon månad sen, då var det Love Actually.
5. Vem ringde du senast? Hmm, var nog sambon.
6. Vem ringde dig senast? Bebis gammelfarfars bror var det nog.
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms:a.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta i snart 30 år.
9. När såg du senast din mamma? I lördags.
10. Vilken ögonfärg har du? Blågrå.
11. När vaknade du i dag? 8.00
12. Vilken är din favoritjulsång? Nån klassiker, The Christmas Song eller White Christmas.
13. Vilken är din favoritplats? Hemma med sambon och bebis. Stugan i Varberg är en till favoritplats.
14. Vilken plats föredrar du minst? Kanske tandläkarstolen eller nåt. (sorry sambon!)
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då bor sambon, jag och en större variant av bebis i ett hus i Ulricehamn. Jag jobbar som lärare här i närheten och förhoppningsvis finns det två småsyskon i familjen också.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Gröna handen!!! Läste den och hade mardrömmar om den där handen länge. Creepy!
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattade åt bebis ca fem minuter efter att jag vaknat imorse. Han får mig att skratta mest hela tiden.
18. Hur stor är din säng? 160 cm.
19. Har du stationär eller bärbar dator? Båda delar. Fast använder bara den bärbara.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? På sin höjd ett linne eller en t-shirt.
21. Hur många kuddar har du i sängen? Totalt har vi fem kuddar. Ibland sex ifall bebis sover mellan oss.
22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Holland, Tyskland och Storbritannien.
23. Vilka städer/samhällen har du bott i?: Skutskär, Huskvarna, Jönköping och Ulricehamn.
25. Är du social? Ibland.
26. Vilken är din favoritglass? Är nog Lakritspuck.
27. Vilken är din favoritefterrätt? Creme Brulée eller Chokladgratinerad frukt med vaniljglass.
28. Tycker du om kinamat? Ibland, ingen jättefavorit.
29. Tycker du om kaffe? Ja, sitter med en kopp nu.
30. Vad dricker du till frukost? Vatten, te eller kaffe.
31. Sover du på någon särskild sida? Ja, på vänster sida av sängen.
32. Kan du spela poker? Nja, bara med sambon om han bistår med vissa instruktioner.
33. Tycker du om att mysa/kela? Ja!
34. Är du en beroende människa? Hur är man då? Är möjligtvis beroende av förmiddagskaffet för att inte få huvudvärk.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.
36. Vill du ha barn? Har ju redan bebis och vill gärna ha två till.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Har läst franska och tyska också men franskan var 10 år sen och tyskan skolkade jag mig igenom så jag tror att de kunskaperna är rätt minimala.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet. Apelvikens strand i Varberg ska det vara!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Just nu sparar vi mest till framtiden, men jag köper gärna kläder till mig och bebis. Och böcker!!
41. Äger du dyrbara smycken? Nej, jag får nässelutslag av smycken så det har jag aldrig på mig. Äger ett guldhalsband dock fast det ligger i en låda.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Har inga måsten på tv längre men jag tankar hem One Tree Hill, Gossip Girl, Scrubs och How I Met Your Mother.
43. Kan du rulla med tungan? Ja
44. Vem är den roligaste människan du känner? Sambon är rolig! Svärmor också fast hon vet nog inte om det själv, haha.
45. Sover du med gosedjur? Skulle vara bebis då. Ibland hamnar hans gosegroda Roger i sängen också.
46. Vad har du för ringsignal? Den som var förinställd på telefonen när jag köpte den.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Inte mycket. Bara sånt som jag använde till mina dockor sen.
48. Hund eller katt? Kissekatter. Har alltid varit lite smårädd för hundar och dessutom tycker jag att de är en aning ofräscha.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Kan du byta olja på bilen? Nej, det kan jag inte. Gör de inte det på servicen? Kan byta däck dock.
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
52. Vilken var den senaste boken du läste? Del 1-3 i Twilight-serien. Är snart klar med del 4.
53. Den bästa bok du läst? Oj, det var svårt. Godnatt Mr Tom eller Mannen som kunde tala med hästar. Eller nån helt annan som jag inte kommer på just nu.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen veckotidning men Mama, LagaLätt, Vi Föräldrar och Ulricehamns Tidning prenumererar jag på.
55. Dansar du i bilen? Kanske lite axelgung ibland, sjunger desto mer.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4, P3 eller Mix Megapol. Varvar mellan de tre.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En inköpslista och en veckomatsedel.
58. När var du i kyrkan senast? Räknas Gravkapell? Isåfall var det för en dryg vecka sedan på morfars begravning. Annars var det nog förra sommaren på Visingsö. Brukar gå in i kyrkor och titta för att de är vackra men besöker aldrig deras aktiviteter.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? På högstadiet var det min klassföreståndare Carl-Fredrik Fredriksson. Min gymnasielärare Mats Linnér måste ju nämnas också. Han fick mig att vilja bli svensklärare och mer engagerad lärare får man leta länge efter.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En natt i ett tvåmannatält på min kompis baksida när jag var 10. Vaknade av att en spindel kröp på min kudde. Inte min grej!

Inga kommentarer: