torsdag 26 februari 2009

Bebis 8 månader

Idag blev bebis 8 månader. Tyvärr verkar det som om han firar den dagen med att bli förkyld. Han har sovit nästan hela dagen idag och är inte riktigt den spralliga buskillen vi är vana vid. Näsan har börjat rinna också. Hoppas att han inte åker på den höga feber som jag har haft att dras med de senaste dagarna också. Lillebror är nämligen i hemstaden i helgen och det vore tråkigt om vi inte får möjlighet att träffa honom nåt.

I övrigt ägnar bebis dagarna åt att krypa runt i vardagsrummet. Vår tv-dekoder och sambons playstation är extra roliga att pilla på. Om katterna kommer inom synhåll så sätter han full fart mot dem samtidigt som han skrattar högt. Tiden när han är nöjd med att sitta still i knät är numera ett minne blott. Han har börjat dra sig uppåt med hjälp av möblerna, men han har inte vågat ställa sig upp helt än. Han har ett knä och en fot i golvet.

Jag själv har ägnat dagen åt att söka jobb och skriva CV. Jag har lagt in min profil på en del jobbsajter. Här i stan har de precis beslutat om ett kommunalt anställningsstopp så ett lärarjobb på hemmaplan kan jag nog glömma. Det blir att rikta in sig på nåt annat så länge.

Nu måste jag nog vila resten av dagen för nu är jag rejält trött i huvudet. Måste orka med morgondagen också, när sambon ska återgå till jobbet.

Inga kommentarer: