söndag 22 februari 2009

the truth about forever


Jag har precis läst ut Sarah Dessens ungdomsroman "the truth about forever". Den handlar om Macy som ska tillbringa sommaren med att arbeta på biblioteket medan hennes pojkvän är på "brain camp". Hennes pappa är död sedan något år tillbaka och boken handlar mycket om hur Macy hanterar sin sorg och hur hon ska gå vidare. Hon börjar också jobba på en cateringfirma där hon träffar nya vänner och såklart en kille, Wes.

Jag tyckte väldigt mycket om den här boken som vad jag förstår även har vunnit en hel del priser i USA. Språket är riktigt bra trots att det är en ungdomsbok och karaktärerna har ett visst djup som inte heller är alldeles vanligt i ungdomsböcker. Sarah Dessen har ju gett ut en del böcker så det är inte helt omöjligt att flera av dem hamnar på min "vill ha-lista" framöver.

Inser att jag verkligen har saknat att läsa på engelska. Det är verkligen STOR skillnad att läsa på originalspåket jämfört med översättningen.

3 kommentarer:

Karin sa...

Vad bra att du tyckte om den. :)

/Hon som tipsade han som köpte den

Me sa...

Ja, det var ett bra tips :) Ska snart ge mig på Anna D'Arc, misstänker att du har haft ett finger med i spelet när det gäller den boken också ;)

Anonym sa...

Jag har faktiskt också läst Anna d'Arc! Visserligen hade jag inte det när jag köpte boken til dig, men nu kan jag ge rekommendera den på egen hand.