onsdag 25 februari 2009

Pocket&Trix

Har anmält mig till Pocket&Trix som anordnas av En bok om dagen. Var med i julklappsbytet och tyckte det var jättekul att gå och klura på vad som skulle skickas med i paketet och såklart var det spännande att se vad man själv skulle få. Så nu ska det bli så roligt att få och skicka hela tre paket under våren. En bok om dagen har också gjort en lista med frågor att svara på för att underlätta lite för bokvännen så här kommer svaren...


Allmänna frågor om böcker:
Vilken genre tycker du bäst om? Brukar varva ungdomsböcker och vuxenromaner.
Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Kanske någon bra biografi.
Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Nja, inte direkt. Är inte jätteförtjust i skräck eller de allra "tjejigaste" chiclit-böckerna.
Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion? En favoritförfattare är Per Nilsson och två böcker jag gärna vill äga är Anarkai och Du & du & du.
Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Elin Lindqvist
Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa? Har inte riktigt förstått storheten med Joyce Carol Oates men kanske har jag valt fel böcker.
Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? tyvärr inte.
Läser du andra språk än svenska? Engelska läser jag gärna på.


Särskilt för Pocket&Trix:
Te- eller kaffedrickare? Någon speciell sort som du gillar mer än andra? Dricker både te och kaffe. Gillar te med pepparmynta men tycker om det mesta i teväg förutom jasminte.
Äter du godis? Vilken sorts godis föredrar du? Försöker låta bli godis, men mörk choklad är helt ok.
Är naturgodis sådant som du gillar? Ja, framförallt nötter.
Är du allergisk mot något? Nej
Har du någon pysslig hobby? Nja, inte direkt.
Sportar du? Nej
Gillar du film - i så fall vilken slags film? Jag har lite svårt för att hålla uppe intresset och koncentrationen under en hel film. Föredrar komedier av olika slag, dock inte sådana som Jim Carrey är med i.
Fyll på med egna upplysningar här, t.ex. favoritfärg, stjärntecken, favoritdjur... Favoritfärgen just nu är ljus grön. Mitt stjärntecken är vågen. Favoritdjuret är katt.

Om min bokvän har andra frågor är det fritt fram att fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan :)

3 kommentarer:

Karin sa...

Apropå Oates så tycker jag inte heller om allt hon skriver (men hon är ju sjukt produktiv så det är väl inte mer än rimligt), men hennes ungdomsböcker tycker jag är hemskt bra, och särskilt "Stor i käften".

Och om du vill ha ett mastodontprojekt är "Blonde" häftig. Men 500 sidor liten text...

Me sa...

Ja, "Stor i käften" är faktiskt väldigt bra. Det är nog den enda Oates-bok jag verkligen har uppskattat. Undrar om det inte är du som tipsat mig om den en gång i tiden...
Kanske skulle ge mig på fler av hennes ungdomsböcker och kanske "Blonde". Den har man ju läst mycket bra om. Höll på att beställa hem "Mörkt vatten" från Adlibris häromveckan men ångrade mig i sista stund. Har du läst den?

Anonym sa...

Tack för dina svar.
Nu har jag något att gå på.
Dags att börja planera första "paketet"... =)