tisdag 1 september 2009

Hemma

Jag har åkt på en rejäl förkylning så jag är hemma från jobbet idag. Klockan är 9.37 och jag är redan uttråkad. Det är bara skräp på tv och jag orkar inte göra så mycket annat än sitta i soffan. Tur att jag har en bärbar dator så jag kan sitta och surfa lite i alla fall. Kanske ska jag installera nåt gammalt pc-spel och passa på att leka en stund. Eller så plockar jag fram nån bra bok eller nån bra film. Eller en vänner-dvd. När jag tänker efter så kanske det inte är så dumt att vara hemma i alla fall ;-)

En annan sak som hänt är att lille P har fått plats på en annan förskola än den vihan först fått plats på. Igår ringde de från kommunen om att det fanns en plats på den förskola som ligger närmast vårt hem och sambons jobb och efter lite övervägande har vi nu tackat ja till den platsen. Det innebär att lille P kommer gå i en något större barngrupp men med mer personal. Förskolan ligger bara ett stenkast från sambons jobb vilket innebär att hämtning och lämning kommer att gå så mycket smidigare. Bara en månad kvar till inskolning nu...

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Spännande! Jag tror en förskola som gör att det funkar smidigt med hämtning och lämning underlättar otroligt mycket. Vi får se hur det går för oss när vi ska få placering i januari.