söndag 13 september 2009

Mycket nu

Det är mycket med skolan just nu. I torsdags var det föräldramöte, hälften av niorna sticker iväg på prao, snart ska de skriftliga omdömena skrivas och utvecklingssamtalen är inte heller så långt borta. Den lilla planeringstid jag har i skolan går snabbt åt till att gå på möten, skriva incidentrapporter, kontakta föräldrar, kopiera material, lägga in närvaro m.m. Allt annat än planering alltså. Jag skulle lätt kunna sitta kvar på jobbet till 19-tiden varenda kväll men tack vare att lille P behöver träffa sin mamma en stund innan läggdags försöker jag komma ifrån jobbet senast 16.30. Det är tur att jag har honom som drar hem mig för som lärare kan man lätt jobba alldeles för mycket. Som tur är så är jag hyffsat morgonpigg så jag åker ofta in en stund tidigare på morgonen istället för att hinna med en del förberedelser då.

Lille P är lika söt och go' och glad som alltid. Han har hittills inte brytt sig så mycket om att gå även om han egentligen kan eftersom han är så snabb på att krypa så det går såpass mycket fortare. Idag träffade han dock en liten kompis i affären som gick runt och undersökte saker så när vi kom hem därifrån började han traska runt över hela lägenheten. Det krävs fortfarande full koncentration och när han koncentrerar sig är han så söt för tungan sticker alltid ut.

Nu väntar lite tvätt, matlagning och annat som jag tänkt hinna med innan mina föräldrar ska titta förbi om några timmar. Svejs!

Inga kommentarer: