tisdag 29 september 2009

Tiden går så fort så fort...

...och snart är det dags att börja tänka på vad jag ska syssla med till våren. Förhoppningsvis blir mitt vikariat förlängt så jag får vara kvar i vår men om det inte blir så behövs ju alltid en plan B. Jag har funderingar på att plugga till gymnasielärare i vår men den kursen jag saknar går inte i år (typiskt!) så i så fall måste jag plugga vid nån annan högskola, troligtvis Göteborgs Universitet, och det känns lite krångligt. Jag kan ju alltid försöka hitta nåt annat vikariat men med kommunernas ekonomi känns inte det heller så lovande. Har i alla fall blivit uppringd av en gymnasieskola i Borås som sparat min spontanansökan sen i våras och ville att jag skulle jobba där men det var ju denna terminen och nu är jag ju upptagen på annat håll. Men det verkade som att de kanske kunde fixa nåt åt mig i vår så vi får se var jag hamnar.

Imorgon händer det spännande saker på skolan. Vi får nämligen besök av författaren Magnus Nordin. Det hade varit riktigt bra sist han var på skolan så jag hoppas på en trevlig förmiddag imorgon tillsammans med sjuorna.

Nu väntar How I met your mother! =)

Inga kommentarer: