onsdag 23 december 2009

God Jul

Vi är mitt uppe i julstöket här hemma nu. Tanken var att vi skulle åka till mina föräldrar och lillebror och fira jul men eftersom vi har en sjuk liten kille här hemma så bestämde vi oss för att vara hemma i år. Istället kommer päronen och lillebror hit och firar så för första gången är det vi som står som värdar för julfirandet. Lite hjälp får vi eftersom päronen redan inhandlat det mesta i sill- och laxväg så vi står bara för Jansson, doppet och en julsallad, men det är ändå en del fix med saker runtomkring. Jag är full av beundran för svärmor som fixar jul för ca 25 personer varje år, det är tufft.

Nu ska jag bara städa lite till, sen hoppa in i duschen och SEN tänker jag slå mig ner i soffan med lite pepparkakor, te och en bra bok och invänta julafton. God jul till er alla!

Inga kommentarer: