torsdag 31 december 2009

Gott nytt år

Så var det här året och decenniet nästan till ända. Man kanske borde göra någon slags sammanfattning eller utvärdering av året som gått men jag tycker det är roligare att blicka framåt istället. Jag tycker alltid att det känns spännande och hoppfullt med ett nytt år som är fullt av möjligheter. Ljuset kommer sakta tillbaka och det känns inte alltför avlägset med fågelsång och knoppande björkar.

För egen del vet jag fortfarande inte riktigt vad våren har att bjuda men jag vet i alla fall att jag har någon form av sysselsättning under vårterminen även om det fortfarande är oklart hur den kommer att se ut. Hur det än blir så är jag säker på att det blir bra.

Förväntningarna på år 2010 är höga och jag hoppas att året kommer att innebära min första fasta anställning, välbefinnande och god hälsa för mig och mina nära, att vi kommer närmare ett husköp och att vi får massor av trevliga stunder med familjen.

Några nyårslöften avger jag inte men några saker jag kommer lägga lite extra fokus på under året är att träna lite mer, äta lite bättre och läsa mycket mer. Jag har efter en lång paus tagit tag i träningen igen och jag börjar sakta men säkert förändra mina matvanor till det bättre. Dessutom har jag en STOR hög böcker som ska läsas under året så det är bäst att sätta full fart redan nu :)

Gott nytt år till er alla!

Inga kommentarer: