måndag 20 februari 2012

Lugn måndag

Idag njuter jag och barnen av en lugn hemmadag. Vi har hunnit med en hel del lek och bus. L:s spjälsäng förvandlades till segelbåt under förmiddagen och L tyckte det var så spännande att titta på när P lekte att han orkade med nästan en timmes sittträning samtidigt. Just nu har det lyckats tajma sig så väl att båda barnen ligger och sover samtidigt. Eftersom P inte brukar sova på dagen längre så händer det väldigt sällan att jag får en paus såhär mitt på dagen, i alla fall när båda barnen är hemma. Lille L är inget stort fan av dagssömn han heller så det känns lite lyxigt det här :-)

Vi börjar i alla fall känna oss lite friskare här hemma. L har varit rejält förkyld men han är också lite piggare idag. Tröttheten sitter ju i både hos mig och P, därav middagsvilan, men vi är numera feberfria och hyfsat fria från hosta och snuva. P får nog stanna hemma från förskolan några dagar extra dock för han är inte riktigt i form för några fysiska aktiviteter. Matlusten lyser också med sin frånvaro just nu. Känns riktigt trist eftersom han på bara någon vecka gått ner alla hekton som han gått upp under hösten och vintern. Han står på näringsdrycker på grund av dålig tillväxt och nu känns det lite som om vi får börja om från början igen.

Återstår att se vad vi hittar på i eftermiddag. Kanske tar vi en sväng ner till områdets lekpark eller så kanske vi passar på att baka något. Nu ska jag i alla fall se om jag inte hinner plocka undan lite här hemma innan L vaknar. Hoppas ni har en bra måndag!

Inga kommentarer: