torsdag 4 juni 2009

En mer positiv anda

Börjar känna mig en aning mer positivt inställd inför hösten. För första gången på säkert två månader finns det nu jobb att söka. Har precis skickat iväg lite ansökningar. Vi har också börjat fundera på lite alternativ ifall jag inte får nåt jobb, bland annat vårdnadsbidrag. Trodde väl aldrig att jag skulle överväga vårdnadsbidrag, har varit emot det i flera år, men det är pengar och om jag ändå inte har nåt jobb så lär 3000 per månad sitta rätt fint. Det kan ju också vara skönt att kunna ha bebis hemma ett tag till. Vi har i alla fall konstaterat att det inte är nån panik om jag inte får nåt jobb utan vi kommer att klara oss fint ändå på sambon lön. Jag fortsätter att söka men det är rätt skönt att veta att det löser sig i alla fall. Kanske blir det till att plugga en termin till i vår också så att jag är behörig även till gymnasiet.

Dessutom börjar bebis bli mer sig själv igen. Igår på picknicken var han jättehängig och inte alls intresserad av de andra barnen och förra veckan fick vi lämna sångstunden för att bebis var jätteledsen men idag var det helt andra takter. Han kröp runt och jagade såpbubblorna, skrattade och lekte. Hans förmodade allergibesvär har inte märkts av alls idag så kanske är det medicinen som börjar hjälpa honom. Om det håller upp med regnet så ska vi nog ta en sväng förbi lekparken i eftermiddag och inviga hans nya sandleksaker. Hoppas han tycker det är kul!

Inga kommentarer: