tisdag 2 juni 2009

Runt, runt, runt och sen tar vi ett varv till....

Bebis har under helgen börjat förstå tjusningen med att gå. Han kan inte gå själv än men med stöd av oss eller sin lära-gå-vagn går han varv efter varv här hemma. Så duktig han är =) Synd bara att han är så kort i rocken, det är nämligen inte skönt för ryggen att gå böjd i ca 90 graders vinkel ;)

Igår var det helt underbart väder här i stan. Jag och bebis var ute nästan hela dagen. Vi lekte i trädgården, gick på promenader, jag satt i brassestolen och läste medan bebis sov i vagnen. Lyckades bränna mig också fast jag hade solskyddsfaktor 30 men det är sånt man får räkna med när man är en blekfis som jag ;)

Ett läkarbesök hann vi med i går också. Bebis fick lite allergimedicin utskrivet så nu får vi se om det hjälper mot hans ögon- & näsbesvär. Örat ska kollas upp om ett tag igen, ingen öroninflammation men lite irriterat och nedsatt hörsel. Troligtvis har han lite vätska i örat men det ska väl förhoppningsvis försvinna av sig självt. Annars får vi träffa en öronläkare som får titta på det.

Nu ska jag surfa runt och se om jag kan hitta nån bra serie att tanka hem. Några tips??

Inga kommentarer: