tisdag 23 juni 2009

Nu är det dags!!

Det är dags för mig att få tummen ur nu! Jag har några extra kilon som stört mig ett bra tag nu och det ska väl inte vara så jä*la svårt att få bort dem om jag bara tar tag i saken på riktigt. De senaste veckorna har vikten gått stadigt uppåt och jag måste verkligen sätta stopp för det NU. Jag har ingen kraftig övervikt men jag ligger i dagsläget ungefär 10 kilo över vad jag egentligen vill väga och jag har ju tyvärr en högre diabetesrisk att ha i åtanke också.

För några månader sedan var jag jättepeppad att börja jogga men tyvärr var inte kejsarnittsmagen med på noterna då utan jag fick rejält ont. Då tappade jag dessvärre sugen men nu har det ändå gått ett år sen snittet så nu får magen allt ta och tåla lite träning.

Det är slut med småätandet och jag ska ut och motionera minst varannan kväll. Sambon sparkade ut mig på en powerwalk/joggingrunda ikväll (fast på ett snällt sätt) och det är ju faktiskt riktigt skönt att komma ut helt själv med bra musik i mp3-spelaren. Dock inser jag att jag måste ladda upp med lite bra pepp-musik. Regina Spektor i all ära men hennes "Samson" är kanske inte den låt som sätter bäst fart på mina ben ;-)

Jaja, nu har jag i alla fall skrivit här att jag ska ta tag i saken så nu får jag väl stå fast vid det också. Så får det bli!!

2 kommentarer:

Erica sa...

Heja heja!! Jag vill också. Vi får försöka peppa varandra! Kramkram

Me sa...

Ja det får vi göra. Synd att vi inte bor i samma stad längre, då hade vi kunnat powerwalka ihop ju. Kram!