lördag 30 maj 2009

Tidig morgon

När jag jobbade på Coop stod jag alltid som ett frågetecken varje tidig morgon (kl 8 var tidigt för mig på den tiden) när det kom folk för att handla vid öppningsdags. Jag kunde inte för mitt liv förstå vem som gick och handlade så tidigt. Nu vet jag! Det var såklart småbarnsföräldrar och nu är jag en av dem som tycker att affären gott kunde öppna en aning tidigare.

Sin vana trogen vaknade bebis klockan 5 i morse. Begreppet sovmorgon är tydligen inget som bebis har hunnit bekanta sig med än så det var bara att hoppa upp ur sängen och starta dagen. För att kompensera bristen på sömn bestämde jag mig för att gå och köpa frallor nere på kondiset, som öppnar klockan 6. Sen var ju sjön så fin i morgonljuset och himlen var alldeles klarblå så då bestämde jag och bebis att vi skulle ta en extra promenad också. När vi kom hem hade klockan hunnit bli 8 och solen började redan värma lite. Blir nog en härlig dag!

Inga kommentarer: