onsdag 27 maj 2009

Gnälligt

Det har varit rejält gnälligt här hemma de senaste dagarna. Känner inte riktigt igen bebis, han är inte nöjd med någonting. Idag har han verkligen gnällt nästan varenda vakna stund vilket blir ganska påfrestande. Till slut kände jag att jag skulle testa att ge honom lite alvedon för han är lite snuvig och dessutom har han en tand på gång (som vanligt). En kvart senare var han hyfsat glad och nöjd igen så antagligen är det något som gjort ont nånstans, lille stackaren. Längtar verkligen tills han blir så stor att han kan visa eller tala om ifall det är nåt som gör ont.

Förutom att bebis har varit gnällig så är jag själv på lite halvtaskigt humör. Börjar kännas rätt hopplöst med jobb nu. Har inte fått svar nånstans ifrån så jag antar att det inte blir nåt. Och det finns ju verkligen inte fler jobb att söka än de fem jag redan sökt. Det har inte kommit in ett enda nytt jobb på över en månad. Har en intervju nu på fredag men det jobbet är ett vik på 60% och börjar inte förrän i oktober/november nån gång. Men det är bättre än ingenting såklart.

Förresten har bebis ändrat textstorleken på min skärm så jag ser knappt vad jag skriver. Nån som vet hur man ändrar tillbaka?

Inga kommentarer: