tisdag 5 maj 2009

Ingen rast och ingen ro

Det är lite jobbigt att vara bebis just nu när tandsprickningen stör såväl nattsömn som matlust och humör. Han har fått fyra tänder än så länge och nu är nummer 5 på väg att spricka igenom. Han får en tand i taget och så fort en tand kommit igenom är det dags för nästa. Tandköttet är rejält svullet så jag kan tänka mig att det ömmar ganska ordentligt.

Just nu händer det inte så mycket som är värt att blogga om. Bebis har väldigt svårt att komma till ro på natten och min sammanhängande sömn består av några timmar mellan 02.00 och 05.30 ungefär, om jag har tur. Resten blir mest korta slumrar varvat med att trösta bebis och lägga honom ner igen när han sätter sig upp. Av den anledningen består mina dagar mest av att vara hemma och titta på tv eller sova när bebis sover. När det dessutom regnar så är det inte så värst lockande att ta sig utanför lägenheten för att hitta på nåt. Imorgon ska vi nog försöka ta oss till öppna förskolan i alla fall, så vi får se något annat än lägenheten.

Nu: kaffe!!

Inga kommentarer: