onsdag 13 maj 2009

Ambushed

Var ju på en skolan där jag sökt jobb i morse för att delta i verksamheten en stund. Tanken var att jag skulle visa upp mig lite för att de skulle bestämma om jag skulle få komma på intervju eller inte vid ett senare tillfäälle (trodde jag). Tydligen bestämde de att jag fick en intervju för jag blev ordentligt grillad direkt efteråt. Helt oförberedd! Dock kändes det nästan som en fördel att inte vara förberedd på en intervju för jag hann aldrig bli nervös och det kändes som om jag fick fram hyfsade svar ändå. Nu är jag med i matchen på den skolan i alla fall och om ungefär två veckor får jag veta hur det gick.

Den skolan där jag var på intervju för flera veckor sen har dessutom försökt få tag på mig under dagen så nu väntar jag på att se om jag möjligtvis tagit mig vidare där också. De skulle ringa under eftermiddagen nån gång. Håll tummarna!

1 kommentar:

Mrs Pitepalt sa...

Det har blivit så himla svårt att få ett jobb nu. Förr räckte det med en intervju, men nu måste man genomgå personlighetstester, gallringar och fystester. Klarar man det har man gått vidare till förstå intervjun typ. Lycka till!