tisdag 26 maj 2009

8 timmar

Häromkvällen var jag och bebis och handlade på Ica. Såg då en äldre dam (87 år)som satt på bänken utanför med sina kassar. Inget konstigt med det, hon väntade väl på färdtjänst tänkte jag. Det var bara det att när jag kom ner till Ica två timmar senare för att köpa frimärken satt hon fortfarande kvar på samma bänk. Gick då fram och pratade med henne för att kolla om hon behövde hjälp med något. Det visade sig att hon åkt in med bussen 08.30 på morgonen och suttit utanför Ica sen 11.30 och väntat på taxi som hade krånglat på något sätt. Hon hade alltså suttit på bänken i 8 timmar! Jag körde såklart hem henne och såg till att hon kom in i huset ordentligt men jag kan inte låta bli att förundras över att ingen reagerat på att hon suttit där så länge. Eller är vi så himla självupptagna/stressade att vi inte reagerar på vad som händer i vår omgivning? Det behövs ju egentligen inte mer än en enkel fråga, kan jag hjälpa till med något?

Inga kommentarer: