söndag 10 maj 2009

Snuvigt och febrigt

Älskade lille bebis har blivit förkyld igen. Näsan rinner och han har feber. Som om inte det räckte har dessutom två framtänder bestämt sig för att sticka igenom precis samtidigt. Är dock väldigt imponerad av bebis humör, inte alls gnällig.

I torsdags var vi på Bvc med bebis. Jag har misstänkt att han inte gått upp som han borde de senaste månaderna och fick det bekräftat när vi var där. Han har växt på längden och är 75,5 cm lång (över kurvan) men väger bara 8,2 kilo vilket är en bra bit under kurvan. Dessutom tyckte de att han var lite blek så nu ska vi ta lite blodprover på honom i nästa vecka för att kolla så han inte har järnbrist. Nu i efterhand kan det ju dock misstänkas att blekheten hade något samband med att han blev sjuk dagen efter. Vikten ska vi kolla igen om ca tre veckor och så får vi se om det eventuellt ska göras nån födoämnesallergiutredning.

Förutom att ta hand om sjuka bebis laddar jag mest för nästa vecka när jag så smått ska börja bekanta mig med arbetslivet igen. Får en mjukstart med bara en lektion imorgon då eleverna ska skriva uppsats så det är i stort sett bara att vakta som gäller. På eftermiddagen ska jag på rekryteringsmöte igen. Ska bli så roligt att jobba lite, även om det bara är under 1,5 vecka.

Nu ska jag passa på att läsa lite medan bebis sover och sambon är ute och springer. Svejs!

Inga kommentarer: