tisdag 12 maj 2009

Bye bye amning

Det är nog slutammat nu. För en dryg vecka sen ammade bebis fyra gånger under natten, första gången vid 23-tiden. Vi har plockat bort ett mål åt gången och inatt ammade han inte alls för första gången nånsin. Kommer att sakna amningen för att det innebär att bebisperioden är över men det ska bli riktigt skönt att slippa agera napp på nätterna. Sambon tog natten och för första gången på närmare ett år vaknade jag utvilad och pigg vid klockan 6. Härligt!

I förrgår var jag på rekryteringsmöte för en friskola, i en grupp på ca 15 personer skulle man stå ut och försöka visa vem man var. Kände efteråt att det inte gick riktigt bra, hamnade i en mindre grupp med en som pratade och pratade och pratade så jag fick knappt en syl i vädret (ingen annan heller för den delen). Igår ringde skolchefen och tyckte samma sak, att de inte riktigt fått se vem jag var men fortfarande var intresserade så idag ska jag till skolan och vara med i verksamheten under en timme. Bra att man får en chans till i alla fall, sen får vi väl se hur det går.

Inga kommentarer: