måndag 6 juli 2009

Dagen

Idag tog vi en tripp till Jönköping för lite shopping. Det blev väl inte så jättemycket som fick följa med hem, en tröja till mig, shorts till sambon och två tröjor till bebis. En mysig dag var det i alla fall. Var dock med om något riktigt otäckt på Ikea. Ett barn i tre-fyraårsåldern stod upp i en kundvagn och helt plötsligt hörs bara två kraftiga dunsar bakom oss och mamman som skriker till. Barnet har trillat ur med huvudet före rakt ner i golvet!! Stannade till och erbjöd hjälp såklart och som tur var verkade det ha gått bra men jag kan bara föreställa mig hur den mamman kände sig just då. Blir helt gråtfärdig bara jag tänker på det! Det var tur att han ramlade ur där golvet var ganska mjukt och inte rakt ner på ett betong- eller klinkersgolv, hade verkligen kunnat gå illa.

Vi hann med en skogspromenad idag också, jag joggade till och med lite grann. Får passa på när sambon är med för jag vågar inte ge mig ut i skogen själv. På ett ställe såg vi en liten groda hoppa förbi och när vi sen tittade närmare så såg vi att hela vägen kryllade av små små grodor. Det såg verkligen ut som om hela vägen rörde på sig, jättehäftigt. Bebis tyckte det var väldigt roligt med grodorna och dagens höjdpunkt var när hans pappa tog upp en groda i handen och visade upp. Det svåra var bara att låta bli att trampa ihjäl dem för det var nästan helt omöjligt att undvika alla.

Inga kommentarer: