fredag 31 juli 2009

Regnet det bara öser ner....

...vilket innebär att vi spenderar större delen av dagarna inomhus med en bra bok eller framför tv:n. När vi inte busar och myser med Lilleman såklart :) Igår var det NileCity-maraton hemma och idag kom säsong 2 av How I met your mother med posten. Om jag inte har sagt det innan så säger jag det nu - How I met your mother är det bästa som gått på tv sen Vänner, kanske till och med bättre.

Lite böcker har jag hunnit läsa sen sist också, dock inget som lämnat något bestående intryck. Fannie Flaggs En röd liten fågel i juletid var väl en småsöt historia men kändes lite väl enkel för att vara en vuxenroman. Kanske skulle den funka bättre som film. Camilla Läckbergs Tyskungen läste jag också för någon vecka sen men inte heller den var något speciellt. Har lite svårt för Läckbergs korta meningar och hennes sätt att skriva allt precis rakt ut. Det finns ingen tillit till att läsaren kan tänka själv eller läsa mellan raderna. Dessutom vimlar det av tröttsamma klyschor i böckerna. Men, hon kan konsten att berätta en spännande historia och jag läser gärna hennes böcker som underhållning när jag inte vill anstränga mig det minsta.

Nu sover lillkillen så då ska jag passa på att läsa några sidor i den bok jag påbörjade igår, Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon. Ha det bra i regnet!

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Åh, den är så bra! Hoppas du gillar den.