söndag 19 juli 2009

Några dagar i stugan

I torsdags åkte vi ner till Varberg för att tillbringa några dagar tillsammans med mina föräldrar och min lillebror i sommarstugan. Vi lyckades pricka in två fina dagar och en med ösregn. Vi badade i nästan ljummet vatten, löste korsord, spelade minigolf, lyssnade på coverband vid havet en härlig sommarkväll (tur att kvällen var fin för bandet var inte så värst bra), gick på torget i ösregnet och tog en ljuvlig kvällspromenad längs havet i solnedgången. Jag fyndade dessutom ett gäng pocketböcker i bokståndet som jag letar upp på torget varje år. Fick även köpa en ny inbunden bok av Siri Hustvedt för 20 kronor, perfekt för det är en författare jag varit nyfiken på ett tag. I löööv Varberg!!!

Nu håller vi oss hemma några dagar men sen drar vi nog en sväng till svärföräldrarna i Småland. Hoppas er sommar är härlig trots att vädret inte är helt på topp!

2 kommentarer:

Amy sa...

Vad blev det för pocketböcker??? =)

Me sa...

Det blev Vad jag älskade och Sorgesång av Siri Hustvedt, Flickan från ovan av Alice Sebold, En liten röd fågel i juletid av Fannie Flagg, Vindens skugga av Carlos Ruis Zafon och Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. När jag ska hinna läsa dessa är dock en gåta men det är alltid kul att ha nya böcker i bokhyllan ;)