fredag 24 juli 2009

Nya tag (med lite hjälp)!

Ok, det där med vikten gick ju bra ett tag men sen kom svackan... Min motivation försvann helt och hållet och igår när jag provade kläder höll jag på att deppa ihop totalt. När jag beklagade mig lite för sambon så erbjöd han sig att ta tag i mina matvanor och min motion åt mig. Han gillar att planera saker och att räkna ut kalorier och sånt och har dessutom själv gått ner 10 kilo på några månader så nu får han fixa det åt mig också ;)

Från och med idag planerar och lagar han nyttig mat åt oss med massor av grönsaker på tallriken. Han ser till att jag inte äter en massa onödigt och skickar ut mig för att motionera. Min enda uppgift är att äta det han lagar och träna på det sätt han säger att jag ska göra. Smidigt, eller hur! =)

Dagens mat och motion:
Frukost - naturell lättyoghurt med banan och fullkornsflingor
Lunch - majsplättar med rivna morötter, sallad och keso
Mellanmål - överbliven sallad och en knäckeskiva med philadelphia och gurka
Blir lite knäckemackor och te till kvällen sen också.
Jag har gått en kort skogspromenad och kört ett zumba-pass framför tv:n (jätteroligt!!)

Inga kommentarer: