lördag 4 juli 2009

Semester!!

Igår jobbade sambon sin sista dag på några veckor och familjen har alltså semester... Så härligt!! Gårdagkvällen spenderades på balkongen med lite vin, värme och Bachelorette på datorn (ja, sambon var inte så intresserad av Bachelorette så det fick jag titta på ensam.) Framåt midnatt började det blixtra över sjön också, mysigt. Vi har inga som helst planer för vår ledighet utan tänker bara ta dagen som den kommer. Det enda vi tänkt oss är att utforska närområdet lite bättre. Vi inledde det projektet idag med ett besök på Basta Kvarn i Blidsberg, ett kafé uppbyggt kring en gammal kvarn med bord utspridda längs dammar där det simmar fikar om man kan mata. Det var riktigt fint och vi kommer definitivt åka dit fler gånger i sommar.

Väntar förresten besked om jobbet i början på veckan som kommer så jag vet fortfarande inte om detta är sista veckorna på min föräldraledighet eller inte. Just nu känns det inte som om jag briljerade på intervjun men man vet ju aldrig, de andra intervjuade kanske var ännu sämre än jag ;)

Inga kommentarer: