söndag 9 augusti 2009

Blandade känslor

Usch, den där morgondagen... Jag har väldigt blandade känslor inför den. Alla säger till mig: "åh, vad roligt att börja jobba!" "Vad kul att du fått ett jobb!". Och visst, det är roligt att ha fått jobb och jag vet att många sitter med sin examen utan ett jobb i sikte men det känns ändå inte inte odelat roligt och bra. Morgondagen innebär ju inte bara början på något nytt utan också slutet på en väldigt speciell tid, föräldraledigheten. Och det är faktiskt lite sorgligt. Nu är det inte längre jag som kommer vara med vid alla stora händelser. De första riktiga orden. De första stegen. Istället kommer jag komma hem och få höra om allt lille P gjort under dagen. Det känns konstigt.

Sen är jag väl lite nervös också. Nervös för att inte vara tillräckligt bra. För att vara helt ny på en arbetsplats och lära känna en massa nya människor. För att eleverna inte ska lära sig nåt av det jag vill att de ska lära sig. För att de ska hata mig. Men det hör väl till antar jag, att vara nervös alltså.

2 kommentarer:

Anso sa...

Det hör till vännen och det kommer vara jobbigt i början, men kom ihåg att inte stressa upp dig. Låt det ta lite tid, ha inte för mycket press på dig, planera inte för stora projekt på en gång, om det behövs ta en dag i taget.

Det kommer gå bra! Du kommer göra det jättebra - var bara dig själv!

Ring om du behöver prata av dig!
KRAAAAM och lycka till i massor

Me sa...

Tack vännen! Kram