tisdag 4 augusti 2009

Förskolan

Idag har jag och lille P varit och kollat in förskolan där han ska börja i oktober. Han kommer att gå på en helt nybyggd förskola på en avdelning med bara ettåringar. Det verkar dessutom bli en liten grupp på runt 10 barn och förskolelärarna verkar väldigt trevliga. Allt är ljust och fräsch med en mysig utegård som är avskild från de stora barnens lekplats. Det verkar väldigt flexibelt med tider och anpassat efter barnens behov. Det blir säkert hur bra som helst men jag får ändå en liten klump i magen när jag tänker på att lämna bort min lille kille såhär tidigt, bara 15 månader när han börjar. Han var dessutom det enda barnet som inte gick så han såg ju ännu mindre ut när han kröp runt. Menmen, det är nog mest ett problem för min del, lille P verkade helnöjd och kröp genast iväg för att utforska allt det nya. Och när det är dags för inskolning i oktober går han säkert precis som de andra barnen. Det blir nog bra det här ändå...

Inga kommentarer: