torsdag 20 augusti 2009

I'm back!

Nej, jag har inte trillat av pinnen jag har bara börjat jobba. Kul kul men det lämnar inte så mycket tid att lägga på bloggen. Sen två dagar tillbaka är eleverna tillbaka på skolan men det har varit en riktig mjukstart med loggbokspyssel och djurparksbesök. Har lärt mig namnen på mina mentorselever i alla fall men det lär väl bli värre med de övriga hundra som jag kommer träffa i nästa vecka. Eleverna verkar goa och kollegorna är toppen så det kommer nog bli en bra termin bara jag blir lite varm i kläderna. Schemat verkar också helt ok med tre timmars inlagd lästid (alltså skönlitteratur). Imorgon börjar den ordinarie undervisningen men jag har planerat in lite lära känna-aktiviteter och korsordspyssel och satsar på att sätta full fräs i nästa vecka. Ska bli roligt =)

Inga kommentarer: