torsdag 6 augusti 2009

Helgprojekt

Som jag sa häromdagen så är jag en riktig kokboksjunkie. Ovanpå det köper jag också i stort sett varenda mattidning som ges ut. Ur de tidningarna har jag i flera år klippt ut recept och klistrat dem på papper, lagt i plastfickor och satt in i pärmar. Två överfulla pärmar har jag än så länge och fler ska det bli. Just nu har jag en gigantisk hög med recept liggandes i bokhyllan och i helgen ska jag ta tag i saken och sätta in dessa i en ny pärm som troligtvis kommer bli full direkt. Så nu ska jag inhandla ett hundratal plastfickor, två limstift och en pärm. Sen är det bara att sätta igång att klippa och klistra. Det borde väl vara sysselsättning nog för att få mig att inte tänka på att jag börjar jobba på måndag, eller vad tror ni?

1 kommentar:

Anso sa...

Låter som ett bra projekt att fokusera på! Det kan behövas innan allt drar igång.

Kram