onsdag 26 augusti 2009

Den där tiden.....

...den bara rusar förbi och jag hinner inte med. I dagsläget hankar jag mig fram dag för dag och försöker bara hålla mig flytande. Någon tid till planering har inte funnits innan terminsstart så jag försöker bara hitta hyfsat vettiga saker att göra med eleverna fram till helgen. På fredag eftermiddag och resten av helgen ska jag försöka få till en planering för hela höstterminen.

Såhär en vecka in kan jag i alla fall konstatera att det stundtals är väldigt överväldigande att vara ny som lärare och mentor. Jag kan också konstatera att mycket tid i skolan går åt till helt andra saker än undervisning, både i och utanför klassrummet. Ibland känner jag mig mer som en ordningsvakt än som en lärare och även om eleverna överlag är trevliga så är det en utmaning att skapa en god arbetsmiljö för ett gäng tonåringar som helst skulle göra något helt annat än gå på svenskan. Men 7:orna, dem skulle jag kunna ha hela veckan lång. Så glada och pigga och intresserade! Varje lärares dröm :)

Nu är det bäst att hoppa i säng så jag orkar med morgondagen. Svejs!

Inga kommentarer: