onsdag 12 augusti 2009

Lite om nya jobbet

Nu har jag hunnit med tre dagar på nya jobbet och det har gått över förväntan. Det är inte så jobbigt att åka hemifrån som jag trodde det skulle vara utan ganska skönt att komma iväg och tänka på sig själv lite. De nya kollegorna är välkomnande och hjälpsamma och trevliga. Jag börjar redan känna mig hemma i arbetslag och ämneslag.

Det som känns lite jobbigt är att jag inte vet någonting om vad mina klasser gjort tidigare vilket gör det lite svårt att planera. Läraren jag vikarierar för ligger dessutom på bb så henne kan jag inte fråga i nuläget. Men det ger sig väl. Jag får väl göra en grovplanering om vilka mål jag ska jobba mot (alla målen såklart men i vilka perioder och på vilket sätt) och göra finplaneringen senare.

Imorgon ska jag träffa ämneskollegorna i svenska (vi är bara tre stycken!) och diskutera hur vi ska jobba tillsammans. Sen ska jag träffa min klass förra mentor för en liten överlämning. Så morgondagen blir nog bra och förhoppningsvis har jag lite mer på fötterna efter den.

2 kommentarer:

Anso sa...

Vad skönt att det gått bra! Du känns lugn och sansad =)

Lycka till nästa vecka!

Kram

Västmanländskan sa...

Skönt att det inte känns så jobbigt att vara ifrån lillkillen.