fredag 7 augusti 2009

Innedag och getingnoja

Jag och denna värme är inte vänner, inte alls! Jag stannar helst inomhus när vädret är såhär såvida jag inte är på badstranden. Sen är det dessa getingar också! Nu har de börjat visa sig på allvar och jag har lite lätt fobi så det är ytterligare ett skäl att hålla sig inne.

Den där getingrädslan kommer jag inte ihåg att jag hade när jag var yngre utan den har kommit i vuxen ålder. Lite konstigt! En del av det beror nog på att sambon är allergisk mot getingar och därför är man ju ständigt på vakt. Sen var vi på svärföräldrarnas bröllopsdagsfirande för några år sen och där var verkligen getingar i massor. De var överallt, i maten, i drickan, i håret. Sen dess har jag varit jätterädd för getingar och även om jag försöker vara lugn så är de ändå obehagliga när de blir så många som de brukar vara i augusti/september. Och snart blir de ju sådär ettriga också och börjar jaga mig (ja, de gillar mig så mig jagar de extra mycket). Får rysningar bara jag tänker på det men jag försöker behärska mig för jag vill ju inte föra över min rädsla på lilleman. Räcker med två getingrädda i familjen.

Ja, i alla fall.... Imorgon drar vi till svärisarna igen för att fira deras 60-årsdagar. Har fått rapporter om att getingarna hållt sig lugna där än så länge så förhoppningsvis blir det ingen repris av bröllopsdagsfirandet.

Nu ska jag "zumba"!! Svejs!

Inga kommentarer: