måndag 1 december 2008

det kom ett mejl...

...från min bokvän med lite frågor. Ska försöka svara så utförligt jag kan :)

* Vilka författare tycker du absolut inte om? Vet inte om jag har någon jag absolut inte tycker om men jag har lite svårt för Camilla Läckberg, Marian Keyes, Liza Marklund och Jan Guillou. Det är författare vars böcker jag slutat läsa ganska omgående. Sen kanske deras böcker är helt ok om man fortsätter läsa, vad vet jag.

* Vilka författare är dina favoriter? Gillar det jag läst av Johan Theorin, Paul Auster, Per Nilsson. Är annars inte en sån som plöjer allt en författare skrivit utan går mer efter om boken verkar intressant eller inte.

* Tycker du inte om thrillers, science fiction eller biografier? Eller har det bara råkat bli så i ditt bibliotek? Science fiction och thrillers är inte riktigt min grej. När det gäller biografier har det nog bara råkat bli så, är tex lite sugen på Barack Obamas självbiografi.

* Läser du på andra språk än svenska, och i så fall vilka? Läser gärna på engelska

* Sträckläser du böcker eller bara lite i taget? Just nu blir det oftast lite i taget eftersom bebis ofta vaknar och pockar på uppmärksamheten.

* Lättlästa böcker eller tunga? Eller mitt emellan? Brukar hålla mig borta ifrån de allra tyngsta böckerna och landar nog gärna lite mitt emellan.

* Hur läser du böckerna (i sängen, i soffan med en kopp te, i hängmattan på semestern..)? Läser numera oftast i sängen med en sovande bebis bredvid mig eller i en fåtölj med en kopp te eller kaffe

* Vilka TV-serier följer du? One tree hill, Gossip girl, Grey's anatomy.

* Vad tycker du om för filmer? Ser inte så ofta på film men när jag väl tittar blir det mest lite halvdumma komedier. Tänk "Blades of Glory", "40-year-old virgin", "Dodgeball", "Dumpad" och liknande. Har inte ro till att se ett två timmar långt drama.

* Vad har du för favoritfärger? Lila och mild grön

* Du skrev att du är utbildad högstadielärare? I vilka ämnen? Eller vilka ämnen är dina favoriter? Engelska och svenska

* Vad tycker du om för slags mat? Gillar det mesta men är vegetarian sen 12 år tillbaka. Gillar pasta, tacos, färsrätter, soppor och sallader.

* Är du allergisk mot något? nope

* Favoritdjur (inte att äta, utan i största allmänhet)?
Är före detta hästtjej, har två katter och gillar hundar :)

Hoppas du blev lite klokare kära bokvän. Ser framemot att se vad du hittar på i mitt paket :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra hurra, du har fått en blogg award av mig. ;)