söndag 21 december 2008

Morfar

Igår kom ett tråkigt besked... Min morfar gick bort på morgonen. Han hittades på förmiddagen av hemtjänsten. Mormor hade inte märkt någonting för hon hade inte stigit upp ur sängen än. Antagligen märkte han själv ingenting heller för han hade inte larmat utan har troligtvis bara somnat in på soffan.

Det känns ganska konstigt att en person man känt sen man var liten helt plötsligt inte finns längre. Han var 89 år så det var ju att vänta men ändå inte eftersom han var väldigt pigg. Det är ledsamt men samtidigt är jag glad att han fick vara så pigg hela tiden och att han fick somna in utan att ha ont. Känns ändå som ett bra sätt att avsluta livet på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vännen, jag beklagar er sorg! Men jag förstår ditt resonemang och tanken att han sluppit lida är fin att bära med sig.
Tänker på er! Kram.

Anonym sa...

Hej!!

Tänker på er! Hur gamla de än är så lämnar de ju en tom plats efter sig! Hoppas ni får en fin begravning. Hoppas ni har en skön julledighet tillsammans - själv njuter jag för fullt!!
KRAM

Me sa...

Tack för omtanken! Hoppas eran julledighet har varit bra så här långt. Kram på er båda...