onsdag 3 december 2008

Utmaning

Jag antar den utmaning som finns på Ericas blogg.

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddelade de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
1. Vänner - Alltid Vänner!!!
2. Scrubs
3. How I met your mother
4. One tree hill
5. Gossip girl
6. Grey's Anatomy
7. Allt där Nigella lagar mat - Hon har en mycket avslappnande effekt på mig.
8. Prison Break - Fast jag orkar inte vara vaken för att se det, men jag ska plöja säsong 3 & 4 snart.

8 saker jag gjorde igår:
1. Tog sovmorgon - till 10
2. Stannade inne nästan hela dagen - sånt snöslask att det knappt gick att gå ut
3. Storhandlade
4. Åt och lagade ugnsbakade rotfrukter med fetakräm
5. Lekte och gosade med bebis
6. Lyssnade på julmusik
7. Fick bebis att äta fyra tuggor banan
8. Tittade på Ugly Betty och Desperate Housewives


8 saker jag ser fram emot:

1. JULEN
2. Att vi ska vara lediga tillsammans hela familjen nästan hela julen
3. Att få smaka på de bullar jag tänkt baka idag
4. Att få mitt beställda paket från AdLibris idag
5. fredag - ska promenera med mammagruppen på morgonen och träffa A & E på eftermiddagen plus att helgen börjar :)
6. Bättre promenadväder - just nu går det inte att köra vagnen utomhus
7. Att lillebror kommer hem på ett lite längre besök under julhelgen
8. Att bebis ska sova sin första hela natt - känns som jag får vänta lääänge på det

8 favoritrestauranger:
1. En italienare och en grek
2. Dragon - mest för deras vegetariska enchiladas, mums

Har nog inte fler favoritrestauranger. Efter flera år som studenter och numera småbarnsföräldrar har det varit ganska sällsynt med restaurangbesök för vår del. Blir oftast den lokala pizzerian eller fiket om vi ska äta ute.

8 saker på min önskelista:
1. Att alla jag tycker om får vara friska
2. Att bebis ska få en bra uppväxt och trivas och må bra i vår familj
3. Att det blir en vit jul
4. Att årets jul blir bättre än den förra
5. Att tiden går långsamt innan det blir dags för mig att börja jobba
6. Att jag hittar ett bra jobb här i närheten så vi slipper flytta
7. Att vi inom några år bor i ett fint hus där bebis kan växa upp
8. Att bebis får minst ett, helst två, syskon.

8 personer jag utmanar: Jag gör som Erica och ber den som känner sig manad anta utmaningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Jenny! När började du blogga?! Hade jag ju inte en aning om... Nu måste jag ju försöka hinna läsa ikapp! :) Ska bli kalasmysigt att ses på fredag! KRAM

Anonym sa...

hihi... nej, det har varit en liten hemlis ett tag;)