lördag 28 mars 2009

Duktig bebis!

Vi var på begravning i Nässjö igår och bebis fick följa med. Han var så duktig!! Satt lugnt under hela gudstjänsten och lekte med sin nalle, gungade lite till musiken och iakttog alla runtomkring. Sen somnade han i bilen och sov vidare i vagnen under nästan hela lunchen. Även när han vaknade var han hur lugn som helst, bara satt och log mot folk.

Det börjar ta fart lite smått på jobbfronten nu. Igår kom ett mejl från en skola där jag sökt jobb. Jag har gått vidare från den första gallringen och ska nu till Göteborg på något som kallas rekryteringsmöte på tisdag. Tydligen ska man få lite information och göra några slags gruppövningar. Har ingen aning om hur många som ska gå på detta möte eller vad det innebär att jag får komma dit men ett litet steg på vägen är det väl i alla fall. De kan ju rimligtvis inte ta dit hur många som helst för då kan de ju omöjligt bedöma vilka de vill plocka vidare till intervjuer. Är i alla fall lite nervös nu. Vad ska man t.ex. ha på sig? Hur ska man förbereda sig? Kommer jag att hitta dit? Läskigt att söka jobb...

3 kommentarer:

Anso sa...

Åh vad roligt! Är det Jensen? De har ju klädkod annars så det kanske vore smart att ha lite halvdressat på sig iallafall, en vardagsskjorta eller något iallafall.

Jag håller tummarna för dig!
Kram

Me sa...

Ja, det är Jensen. Tänkte också i de banorna, lite dressat. En ljusblå skjorta är planen, sen är frågan vad som gäller nertill. Svart kjol? Jeans? En aning mer dressade byxor? Svårt...

Tack för tumhållningen :)
Kram

Jenny sa...

Vad kul! Hoppas det går bra, håller oxå tummarna!