torsdag 12 mars 2009

Jobbsökande

Min lediga tid ägnas främst åt att söka jobb just nu. Jag har skickat intresseanmälan till varenda högstadie- och gymnasieskola inom en femmilsradie. Dessutom har jag sökt de få tjänster som finns på AMS. Läget verkar inte direkt strålande just nu. På många skolor har de övertaliga lärare och nyanställningar ligger ganska långt borta. Många rektorer är inte heller klara med att pussla ihop tjänster inför hösten så de vet inte hur det ser ut än.

Har i alla fall fått kontakt med en rektor som eventuellt har en tjänst ledig i höst. Ska träffa henne nästa vecka för att få veta lite mer om skolan och hur de jobbar där. Det är långt ifrån en anställningsintervju men det måste ju ändå vara lite positivt att hon tar sig tid att träffa mig. Dessutom lär jag ju ha ett litet försprång ifall tjänsten blir ledig och hon vet vem jag är.

Ja, i vilket fall som helst så ger jag lärarjobben några månader och sen får jag börja söka andra jobb också. Nån slags sysselsättning ska man väl ändå kunna hitta även i lågkonjunktur.

Inga kommentarer: