måndag 30 mars 2009

måndag igen

Till skillnad från många andra så gillar jag faktiskt måndagar. Det är tillbaka till lugnet på nåt sätt. Även om helgerna är mysiga när vi är hemma allihop så blir det ganska intensivt med allt som ska hinnas med. Det ska tvättas, städas, fixas matsedel, handlas, lekas, promeneras och allra helst ska man hinna ta det lugnt också. Det blir visserligen en del plock och städning på veckorna också men det är mer avslappnat ändå. Vill inte tänka på hur helgerna blir när vi ska jobba båda två...

Igår var jag i Borås hela eftermiddagen. Jag gick en sväng på Knalleland och fick med mig en del kläder hem. Köpte ett par byxor (till rekryteringsgrejen imorgon), en beige "blus" (låter så tantigt med blus men den var inte tantig) och en enkel vit kofta. Vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig imorgon. Har en ljusblå skjorta som jag skulle kunna ha till de nya byxorna men det blir lite tråkigt, känns som det fattas nåt. Har en cerise blus som kan funka till byxorna med den vita koftan över men jag vet inte om cerise är rätt färg att ha. Det är en skola som har klädkod till vardags så det är därför jag nojjar lite över klädseln, vill inte vara för enkelt klädd men jag vill inte se uppklädd ut heller. Finare vardagsklädsel, en aning dressat, är nog vad jag siktar mot.

Återkommer säkert i klädfrågan ;)

Inga kommentarer: