onsdag 1 april 2009

Gårdagen

Tänkte redovisa gårdagen...

Till att börja med så skulle jag ju hitta till skolan dit jag skulle. Sträckan genom Göteborg var ett riktigt äventyr som fick mig att misstänka att den som gav mig körkort gick på någon form av droger. Föreställ er en förvirrad person i en röd Ford som mitt i centrum kör mitt på spårvagnsspåren, får panik och därför svänger av och lyckas köra vilse. Efter att ha hittat rätt igen tänker samma person att det kan vara en bra idé att hitta parkering hyfsat nära skolan. I sin iver att göra detta försöker personen köra in på en trefilig enkelriktad gata. Hon inser sedan sitt misstag mitt i manövern och får således svänga tillbaka och korsa tre filer som går i motsatt riktning för att komma rätt igen. Hhmmm, beställt körkortet på postorder kanske?

Ok, efter att jag hittat till skolan (som för övrigt låg nästan precis vid Avenyn, borde inte vara så svårt att hitta dit med andra ord)så flöt det hela på bättre. En stor utgallring hade redan skett och på mötet fanns ca 25 personer som sökt till antingen Borås eller Göteborg. Vi fick en del information om skolan och rekryteringsprocessen och fick sen göra en gruppuppgift och liten redovisning. Två av rekryterarna satt med och lyssnade på diskussionen och sen redovisades det för alla. Det gick helt ok och jag tror att de fick en bild av hur jag tänker som lärare.

Det var faktiskt en trevlig kväll, inte så spänt som jag trott att det skulle vara. De som jobbade med rekryteringen var nästan alla i min ålder och verkade väldigt trevliga. De andra som var på mötet verkade också vara väldigt vettiga och trevliga. Två bekanta ansikten från högskolan fanns det också, kul att höra vad de sysslar med numera. Förhoppningsvis kanske vi får jobb på samma skola sen.

Nu håller jag tummarna för att det blir en intervju... Men det svaret får jag nog vänta lite på, två veckor ungefär.

Nu: Grey's Anatomy

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Vad gott att det gick bra... håller tummarna för att jobbet är ditt!

Anso sa...

Vad roligt att det kändes bra! Nu håller vi tummarna!

PS. Glad att jag inte satt i din bil =)

Kram Anso