onsdag 29 april 2009

Lite utvilad...

Idag känner jag mig lite utvilad faktiskt, för första gången på flera veckor. Bebis vaknade bara tre gånger under natten och även om han vaknade 05:45 i morse fick jag ta det lugnt och ligga och slumra lite medan sambon tog hand om morgonrutinerna. Är fortfarande trött men den där huvudvärken som har varit en mindre välkommen vän den senaste tiden lyser idag med sin frånvaro. Nice!

Igår var en lugn och skön dag, förutom kvällen då när bebis var övertrött och skrek hysterikt i en halvtimme innan han kom till ro. Vi pysslade lite hemma på förmiddagen och gick sen ner till sjön en sväng. På eftermiddagen var vi på öppna förskolan och träffade mammor och bebisar.

Fick ett mejl igår som meddelade att jag gått vidare i rekryteringen till en högstadiekola dit jag sökt. Hoppas lite på det jobbet faktiskt, tycker att den skolans profil verkar intressant. Det är mycket fokus på att alla elever ska få lära på det sätt om passar dem bäst och mycket tid med eleverna istället för planeringstid. Nackdelen är att det blir en del restid men det får man kanske räkna med.

Det är spännande det här med jobb, men det tar sån tid bara. Alla friskolor verkar ha sån omfattande rekrytering med flera intervjuer och möten och ditten och datten så det tar ju evigheter innan man får reda på nåt. Och sen är det flera veckors ansökningstid innan de ens påbörjar rekryteringen. Jag får se det som tålamodträning helt enkelt.

2 kommentarer:

Erica sa...

Skönt att du fått sova lite! :) Ja, det här med jobb är knepigt minsann... Vad är det för högstadieskola? Kram

Me sa...

Det är till Kunkapsskolan i Borås, friskola år 6-9.