söndag 5 april 2009

Böcker jag vill läsa!

Har ett gäng böcker på min "vill läsa"-lista. De flesta har jag sett på diverse bloggar eller bokforum på nätet. Nån av er som läst nån av nedanstående böcker och vill tipsa om den eller kanske har något annat tips till mig så blir jag glad...

I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra – Pontus Herlin
Flickan från ovan – Alice Sebold
Berlinerpopplarna – Anne B Ragde
Tätt intill dagarna – Mustafa Can
Dimmornas lek – Kate Morton
Vindens Skugga - Carlos Ruiz Zafón
En röd liten fågel i juletid – Fannie Flagg
Människohamn – John Ajvide Lindqvist
Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö – Håkan Nesser
Svärdet och Spiran – Ken Follet
En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie
Trilogi om Nancy – Elsie Johansson
En ovanligt torr sommar – Peter Robinson
Kalla det vad fan du vill - Marjaneh Bakhtiari
Musselstranden – Marie Hermansson
Kafka på stranden - Haruki Murakami
Kärlekens historia – Nicole Krauss
Ut och stjäla hästar – Per Pettersson
Sista sommaren med dig - Ann Brashares

P.S. Ingen av ovanstående böcker finns just nu i min bokhylla. Diskret vink till min hemliga bokvän ;)

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Du har listat många bra böcker i din att-läsa lista! Fast alla har jag ju inte läst! Så kanske några ska hamna i min lista med!

Karin sa...

Av böckerna på din lista är mina absoluta favoriter Berlinerpopplarna och Vindens skugga. Andra bra böcker som jag själv gillar är Boktjuven av Marcus Zusak samt Tusen strålande solar (samma författare som Flyga Drake)