fredag 24 april 2009

Tidsfördriv

Okej, jag vet att jag svarat på typ hälften av dessa frågor tidigare men jag har inte ork att ta tag i jobbansökningarna än och det är några minuter kvar på min Grey's Anatomy-nedladdning så jag behöver lite tidsfördriv. Listan hittade jag hos Skolfröken som för övrigt har en väldigt trevlig blogg som jag läser ofta.

1. Hur gammal är du om fem år? 33, ska fylla 34 om några månader
2. Vem var den sista du träffade? Bebis, innan han somnade
3. Hur lång är du? 1.71
4. Vilken var den senaste film du såg? P.S. I Love You
5. Vem ringde du senast? Däckfirman
6. Ditt senaste sms och till vem? Skickar sällan sms, senaste var nog till lillebror.
7. Vad är helgens planer? Kanske sommarstugan, annars Lager 157, sol och bebismys.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms är smidigt men jag ringer oftast.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Hmm, i påsk nån gång.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 06.45
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittar ständigt mina katter på konstiga platser i lägenheten. Bakom köksinredningen bland annat. Har aldrig hittat nån annans katt, men en bortsprungen hund som befann sig mitt på en trafikerad väg.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma, eller vid sjön, eller i stugan.
15. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte riktigt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett fint hus i vår nuvarande hemstad, på ett bra jobb där jag trivs och med ett gäng småttingar som springer runt och leker i trädgården.
17. Vad skrämde dig som barn? Att vara ensam hemma.
18. Vem fick dig att skratta senast? Bebis
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope, äger ett antal vinylskivor men dom bor hemma hos mina föräldrar för jag har ingen vinylspelare.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En av varje
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på, oftast ett linne.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två
23. Hur många landskap har du bott i? Tre, Gästrikland, Småland och Västergötland.
24. Har du någon gång spytt på någon? Troligtvis ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.
26. Är du social? Ibland.
27. Vilken är din favoritglass? Lakrits, polka och blåbär.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett hus.
29. Tycker du om kinamat? Sådär
30. Tycker du om kaffe? Ja!!
31. Vad dricker du till frukost? Vatten, kaffet blir oftast efter att bebis har somnat.
32. Sover du på någon särskild sida? Sover på sidan med en arm om bebis, flyttar jag mig det minsta blir han vansinnig.
33. Kan du spela poker? Nja, tveksamt
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Nej, det tror jag inte.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Har barn och vill absolut ha fler.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Har läst franska och tyska också men skulle inte sträcka mig så långt som att påstå att jag kan dessa språk.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och grejer till bebis. Och böcker!
42. Äger du dyra smycken? Nej. Kan inte använda smycken då jag får nässelutslag.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Knäckemacka med kräftost.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Bebis är väldigt rolig och sambon också.
46. Välj ett ärr på din kropp? Mitt favoritärr är förstås kejsarsnittsärret även om det inte är så vackert att se på.
47. Vad har du för ringsignal? Nån standardsignal.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja, något enstaka stickat plagg.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild? Har ingen profilbild här. Min facebookbild är tagen i soffan.
51. Kan du byta olja på bilen? Vet ej. Har aldrig testat.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Du & du & du av Per Nilsson
54. Läser du dagstidningen? Morgontidningen.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Vi föräldrar, Mama, Laga Lätt.
56. Dansar du i bilen? Oftast inte.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tid för däckbyte i min kalender.
59. När var du i kyrkan senast? På begravning för ca en månad sen.
60. Vilka personer utmanar du: Den som känner sig manad.

Nu: Grey's Anatomy. Sen: Söka jobb.

Inga kommentarer: