onsdag 8 april 2009

Där regnbågen slutar



Nu har jag läst Där regnbågen slutar av Cecelia Hern. Den tredje boken inom genren chick lit jag faktiskt avslutat. Den här var helt ok. Boken handlar om Rosie och Alex som är barndomsvänner och man får följa deras gemensamma och separata historia under ca 50 år. Hela handlingen berättas genom lappar, snabbmeddelanden, brev och e-post. Det är lite annorlunda att läsa en sådan bok och emellanåt blir det faktiskt lite jobbigt, men å andra sidan är det lättläst. Det jag gillar med Där regnbågen slutar är att allt inte är rosenrött hela tiden. Karaktärerna går igenom saker som verkliga människor också går igenom, dåliga äktenskap, att vara ensamtående förälder, dålig ekonomi osv. Gillar också att man får följa karaktärerna genom livet, inte bara under en kort period. Helt ok läsning. Underhållande men den kanske inte berör på samma sätt som P.S. Jag älskar dig. Jag kommer nog ändå att läsa fler av Aherns böcker, gärna på engelska nästa gång.

Inga kommentarer: